Direktor škole prof. Muharem Saračević zajedno sa pomoćnicima , Nihadom Huskić i Damirom Kadribašićem,  posjetili su  učenike , koji su danas počeli sa izradom Praktičnog rada na  Završnom ispitu, kao i učenike koji su imali odbranu Maturskog rada. Učenici odjeljenja završnih razreda III i IV stepena, danas su pokazali sa kakvim znanjima, vještinama i kompetencijama stečenim tokom obrazovanja napuštaju školske klupe i koliko su spremni da prihvate novu realnost tržišta rada, a isto tako, i koliko je tržište rada spremno za njih.

FRIZER:

Posjeta prvoj grupi za izradu Praktičnog rada za zanimanje Frizer, ostavila je pozitivan dojam  na Menadžment škole. Učenici su  vrijedno pravili razne frizure, a atmosfera u frizerskom salonu Škole podsjećala je  na atmosferu  renomiranih frizerskih salona, a učenici kao profesionalci brane svoje remekdjelo pred komisijom i ponosnim mentoricama.

ELEKTRIČAR:

U Kabinetu pametnih instalacija završni rad radila je vrijedna grupa Električara sa mentorima. Tokom školovanja električari su svoje vještine pokazali na brojnim praktičnim zadacima,a je jedan od njih je zadatak zvijezda-trokut  koje su radili u školskim prostorijama, tako da sigurno ova generacija ima kvalitetne vještine i znanje  spremne za tržište rada.

AUTOMEHANIČAR:

Radionica automehaničara danas je bila pored učionice i pravi praktikum sa razmjenom mišljenja u toku završnog rada. Učenici su prezentovali razne teme, od Popravke homokinetičkog zgloba, Zamjene ležaja točka pa do Postupaka pri tehničkom pregledu vozila. Prezentaciji tema manjkalo je pokazno vozilo ,ali je isto obezbijeđeno od strane mentora.

TRGOVAC:

Vrijedni trgovci danas su ponosno prezentovali teme završnog rada mentorima u svom kabinetu praktične nastave, koji je kao mala prodavnica danas bila popunjena  klijentima. Učenici su prodavali, kupovali, računali, bili prodavači spremni da se zaposle u maloj ili velikoj prodavnici, marketu ili tržnom centru. Danas su pokazali da su stekli dovoljna znanja i vještina tokom školovanja.

PREHRAMBENI TEHNIČAR:

Odbranu maturskog rada prehrambeni tehničari su obavili profesionalno i dostojanstveno te Školi postavili novi standard, kako se ovaj dio maturskog ispita treba raditi. Učenici su branili svoje samostalne praktične radove iz prehrambenih tehnologija, koristeći prednost multimedijalne učionice, a neke od proizvoda smo i mogli vidjeti na prezentacionom stolu, na kojem su se mogle vidjeti  , a i degustirati delicije poput krofi, kolača, dimljenog  i mladog  sira.

TEHNIČAR DRUMSKOG SAOBRAĆAJA:

Učionica br.10 danas je bila poligon rasprave i polemike  pametnih ,mladih glava tehničara drumskog saobraćaja. Odbrani maturskog rada pristupili su svi učenici odjeljenja IV-E a, komisija je zadovoljno ocjenjivala i komentarisala učeničke maturske radove.

ELEKTROTEHNIČAR RAČUNARSTVA:

Baze podataka, relaciona povezivanja, softwer i hardwer, računari, PLC-ovi, pametne instalacije – sve ovo je danas bilo na repertoaru u CAD/CAM kabinetu naše škole. Učenici maturanti odjeljenja IV-D sa ponosom su prezentovali svoje unikatne maturske radove, koristeći računar i projektor kao oruđe što je i dosljedno njihovom zanimanju. Kvalitet rada profesora-predavača tog odjeljenja tokom školovanja, danas je pokazalo svoju punu snagu jer su uloge bile definitivno zamjenjene.

POSLOVNO-PRAVNI TEHNIČAR:

Kao pravi poslovni ljudi učenici ovog odjeljenja danas su prezentovali svoje maturske radove. Poslovna komunikacija, ozbiljan ali i odmjeren stav ,danas su krasili učenike IV-B odjeljenja. Nasmijani i ljubazni uspješno su odbranili maturske radove sa najvišim ocjenama.

Pored navedenog, još više vrijedni su komentari učenika završnih odjeljenja, koji su rekli da školu napuštaju sa najboljim  utiscima, a također i vještinama i znanjima koja su dovoljna da rade svoj zanat i zvanje, ali i da su svjesni kontinuiteta potrebnog budućeg obrazovanja. Frizeri su izjavili da   skoro svi imaju već planirana radna mjesta sa vizijom samostalnog rada u budućnosti. Električari imaju viziju budućeg zaposlenja, većina imaju planirana radna mjesta i nemaju namjeru napuštati BiH. Automehaničari su već osigurali radna mjesta kao pomoćni radnici u početku, neki imaju potvrđene radne angažmane kod autoservisa, auto otpada, autosalona te kod privatnih subjekata u BiH.

Trgovci su zadovoljni kadrovskim i materijalnim resursima Škole, pohvalili su svoje profesore i nastavnike, smatraju da su stekli dovoljne kompetencije za rad u privredi, a većina ih nakon dobijanja diplome starta sa prvim radnim iskustvom u struci u prodavnicama, marketima i tržnim centrima. Prehrambeni tehničari svi zadovoljno napuštaju školske klupe sa riječima hvale za nastavnike praktične nastave jer su ih, kako navode, naučili mnogim receptima, a ujedno su im postavili nove standarde i lični pristup koji nisu ni očekivali. Zadovoljni su sa kadrovskim i materijalnim uslovima škole, svjesni su da je škola dala najbolje od sebe da im obezbijedi učionice i radne kabinete. Većina ih planira nastaviti školovanje na visokim ili višim obrazovim ustanovama a za ostale, mjesto u privredi već je osigurano. Tehničar drumskog saobraćaja-od ukupno22 učenika ovog odjeljenja, 20 učenika već radi u privredi ili ima osigurano radno mjesto u BiH na našoj općini, što je pokazatelj kvaliteta obrazovanja koji su stekli u našoj Školi. Razne autokuće, špedicije, dispečerski centri su ovu generaciju ”drumaša“ prihvatili kao kompletne ličnosti spremne za tržište rada. Učenici su zadovoljni scjelokupnim sistemom školovanja u svom zanimanjui  svjesni su potreba daljeg ličnog usavršavanja. Poslovno-pravni tehničar – većina učenika  planira da nastavi školovanje na nekom od fakulteta , a ostali čekaju svoje prvo radno iskustvo na području općine Tešanj. Učenici smatraju da imaju dovoljne kompetencije za rad u struci te da su stečena znanja dovoljna osnova za početak rada i  zadovoljni su uslovima kojima Škola raspolaže za njihovo zanimanje. Elektrotehničar računarstva–učenici navode da imaju dovoljno znanja i vještina da rade u IT sektoru, ali pošto je ta branša jako dinamična i veoma se brzo razvija, potreba za ličnim unapređenjem i stalnim usavršavanjem u obrazovanju nije im nepoznata, kako navodi učenik Mesud Prnjavorac. Dodaje i slijedeće “Svi učenici moraju tražiti posao, a ne sjediti kod kuće i čekati da neko zakuca na vrata i zamoli ih da počnu da rade. Zahvalni smo Školi i profesorima, koji su nam nesebično pristupili i pružili sve od sebe da postanemo odgovorniji i kompletniji ljudi. Svjesni smo da Škola nema kapaciteta da finansira nove tehnologije, ali neophodno je da ovo zanimanje ima dodatne prostorne kapacitete jer trenutni nisu dovoljni“.

Učenici svih završnih odjeljenja zahvalni su Školi, menadžmentu, profesorima i mentorima na nesebičnoj podršci tokom školovanja.

          

          

     

Tešanj, 04.06 2018.